Warunki udzielania teleporad w NZOZ „Śródmieście 1”
I. Informacje ogólne
- Teleporada jest świadczeniem udzielanym przez podstawową opiekę zdrowotną na odległość.
- Teleporada w POZ służy do kontaktu w uzasadnionej sytuacji mając na uwadze bezpieczeństwo Pacjenta i personelu.
- Teleporady udzielane są przez lekarzy, pielęgniarki i położne w zakresie ich kompetencji.
- Rejestracja na Teleporadę odbywa się drogą:
- telefoniczną
- elektroniczną za pośrednictwem poczty e-mail
- Podczas teleporady lekarz może wystawić:
- e-receptę
- e-skierowanie
- e-zwolnienie
- e-zlecenie na zaopatrzenie
- zlecenie badań laboratoryjnych i obrazowych
- inne dokumenty w formie papierowej, które pacjent może odebrać w placówce
- Podczas Teleporady lekarz ocenie stan zdrowia pacjenta i ocenia czy Teleporada jest wystarczająca, czy konieczna będzie osobista wizyta w gabinecie lekarskim, wizyta domowa bądź inne świadczenie medyczne.
- Osobiste wizyty Pacjenta w tym wizyty pediatryczne w ramach POZ powinny być realizowane:
- gdy stan Pacjenta wskazuje na konieczność badania przedmiotowego, niemożliwego do zrealizowania w formie Teleporady
- jeśli jest to pierwsza wizyta realizowana przez lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ
- jest to wizyta związana Pacjenta z chorobą przewlekłą w przebiegu której doszło do pogorszenia
- jeśli jest to wizyta Pacjenta z podejrzeniem choroby nowotworowej
- dzieci do 6. roku życia w przypadku koniecznej wizyty muszą zgłaszać się do lekarza z opiekunem prawnym.
II. Ustalenie terminu Teleporady drogą telefoniczną i internetową
- Umawianie porad telefonicznie po numerem telefonu: 48 363 46 14 lub drogą elektroniczną: info@nzoz-srodmiescie.pl
- Pracownik rejestracji po wcześniejszej weryfikacji wskazuje Pacjentowi termin Teleporady lub dzień i godzinę wizyty w gabinecie lekarskim
III. Sposób udzielenia Teleporady
- Pacjent rejestrujący się telefonicznie dostaje termin Teleporady. Lekarz dzwoni w danym dniu do Pacjenta na podany przez Niego numer.
- Pacjent rejestrowany drogą elektroniczną dostają informacje zwrotną z terminem Teleporady.
- Teleporady dotyczące: e- recept, e- skierowań, e- zwolnień i innych dokumentów medycznych realizowane są w ciągu 1-2 dni od dnia zgłoszenia.
IV. Sposób postępowania w sytuacji kiedy pacjent nie odbiera telefonu mimo umówionej Teleporady
- Teleporada odbywa się według ustalonego terminu z Pacjentem
- W przypadku braku kontaktu z Pacjentem w terminie Teleporady, lekarz podejmuje trzy próby kontaktu telefonicznego z Pacjentem, w odstępie nie krótszym niż 5 minut w celu udzielenia Teleporady.
- W przypadku, gdy do końca dnia nie uda się skontaktować z Pacjentem a On sam nie podjął próby kontaktu z placówką, porada zostaje anulowana.
- W wyżej wskazanym wypadku Pacjent ponownie powinien skontaktować się z palcówką w celu ponownej rejestracji.
V. Sposób realizacji e-recepty, e-skierowania i e-zlecenia
- Pacjent otrzymuje e-receptę, e-skierowani i e-zlecenie w formie:
- Czterocyfrowego kodu dostępu przekazywanego ustnie w ramach Teleporady po wcześniejszej weryfikacji tożsamości Pacjenta
- Jeśli posiada Internetowe Konto Pacjenta (IKP) czterocyfrowy kod przesyłany jest bezpośrednio na konto Pacjenta